ASPA pataria: 3 priemonės, padėsiančios pagerinti sandėlio procesų efektyvumą

Efektyvios sandėlio operacijos yra itin svarbios, siekiant patenkinti klientų lūkesčius. Kiekviena papildoma minutė, kurią sandėlio darbuotojas išeikvoja dėl neoptimizuotų procesų, atsiliepia darbo našumui, o darbo našumo sumažėjimas neretai sukelia klientų nepasitenkinimą. Tai – viena iš esminių priežasčių, kodėl verslas turi modernizuoti sandėlio procesų valdymą ir jį skaitmenizuoti, visiškai atsisakius „popieriuje“ atliekamo darbo.

Kai sandėlio procesai sklandūs – klientai mažiau kreipia savo dėmesį jūsų atliekamus veiksmus: atsargos valdomos teisingai, pristatymo datos yra korektiškos. Tačiau kai sandėlio procesai veikia neefektyviai, klientai gali pastebėti kiekvieną trūkumą: vėluojančios siuntos, prekių likučių neatitikimai ir kt. – tai veda prie neigiamo prekinio ženklo įvaizdžio kūrimo ir nepasitikėjimo.

Naudojant šiuolaikines technologijas sandėlio produktyvumui didinti, galima kovoti su sandėlio likučių netikslumų ir procesų neveiksmingumo problemomis. Duomenys, surinkti naudojant intelektualią sandėlio programinę įrangą ir įrenginius, gali padėti valdytojams nustatyti silpniausias sandėlio sritis, kurias reikia tobulinti, siekiant optimizuoti darbo srautą, geriau išnaudoti plotą ir sumažinti klaidas. Tuos pačius intelektualiuosius technologinius sprendimus galima panaudoti efektyviau vykdant darbo eigą, didinant atsargų tikslumą ir gerinant visų funkcijų našumą. Rezultatas – sandėlis, paruoštas patenkinti klientų poreikius, prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių ir pristatyti nenuviliančius produktus.

 

1. Integruokite šiuolaikinę programinę įrangą ir išmaniąsias technologijas

Technologijos pakeitė ranka atliekamus darbo procesus, tad tos įmonės, kurios ir toliau naudojasi popieriniais darbo metodais, praranda konkurencingumą. Sandėlio valdymo sistemos ir verslo valdymo sistemos integracijos padeda optimizuoti sandėlio operacijas, kad jos būtų maksimaliai efektyvios. Kartu su brūkšniniais kodais ir RFID žymomis, sandėlio valdymo sistemos padeda patobulinti tokias operacijas, kaip realaus laiko duomenų apsikeitimą, prekių surinkimą pagal zonas, prekių likučių apsikeitimą bei bendrai darbo optimizavimą.

Žinoma, programinė įranga yra tik pusė optimizacijos sprendimo. Norint gauti tikslius duomenis, reikia pasirūpinti patikimais duomenų kaupikliais, brūkšniniais kodų skaitytuvais ar kita duomenų kaupimo įranga. Bandykite atsispirti pagundai įsigyti nepatikimų, mažai žinomų gamintojų įrenginių. Kokybiška aparatinė įranga kartu su tinkamai suderinama programine įranga yra esminis dalykas užtikrinantis nepertraukiama sandėlio efektyvumą.

2. Supaprastinkite darbo eiga

Sandėlio darbuotojai gali praleisti nepaprastai daug laiko keliaudami per sandėlį tarp užduočių, eikvodami brangų laiką be jokio našumo. Užduočių “surišimas” į vieną visumą gali suteikti galimybę darbuotojui atlikti kelias užduotis vienu metu. Pavyzdžiui, krautuvas pagal pateikta užduoti turi sudėti į nurodytą vietą prekių padėklus. Jis nuveža vieną padėklą, jį padeda, važiuojant atgal pamato kitą padėklą, kuris žino, jog turi būti toje vietoje į kurią dabar vyksta. Tad kodėl nepaėmus padėklo ir tuo pat metu nepristačius į reikiamą vietą, juk vis tiek pakeliui? Tai tik paprastas pavyzdys, tačiau tokių atvejų sandėlio procesuose per dieną pasitaiko tikrai daug. Maksimaliai padidindami sandėlio darbuotojų produktyvumą ir našumą, atliekamo darbo efektyvumas gali stipriai išaugti.

3. Kartą ir visiems laikams popieriuose pildomoms sandėlio operacijoms pasakykite NE

Ranka pildomos sandėlio procesų ataskaitos ir kitos užduotys neretai būna netikslios, o toks netikslus informacijos rinkimas gali priversti organizacijas padaryti itin didelių ir brangiai kainuojančių klaidų.

Naudodami „popierinę” sandėlio valdymo metodiką, pagrindinės verslo statistikos nėra arba ji dažnai yra netiksli. Tai ypatingai atsiliepia atsargų kontrolėje. Klientų pasitenkinimas priklauso nuo to, ar norimu metu turėsite reikiamų prekių. Tai įmanoma tik tuo atveju, jei žinote, kiek atsargų yra lentynose ir kur kiekviena atskira prekė. Be to, tikslaus atsargų valdymo išlaikymas padeda išvengti per didelio ar per mažo užsakymo generavimo.

Registruodami informaciją į skaitmenines sistemas, naudodami automatinius duomenų fiksavimo įrankius, automatiškai pagerinate duomenų įvedimo tikslumą ir išplečiate komandos veiklos matomumą. Šiuo atveju Jūs taip pat turėtumėte priemones, kurios leistų komunikuoti tarp įvairiose vietose dirbančių darbuotojų, kas padeda pagerinti jūsų organizacijos ir tiekimo grandinės veiklą. Kadangi sandėlio valdymo sistemų sprendimai pasižymi išsamiomis realaus laiko ataskaitų teikimo funkcijomis, galite greitai pasiekti ir įvertinti bendras įžvalgas, surinktas per įmonės duomenų kaupiklius, planšetinius kompiuterius, skaitytuvus. Tai leis jums nuolat didinti savo sandėlio efektyvumą ir efektyviai įvertinti rezultatus.

Ir nors yra pradinių išlaidų, siekiant atsisakyti „popierinio“ darbo ir sandėlio procesus perkėliant į visiškai kompiuterizuotą erdvę, jūsų įdiegta techninė ir programinė įranga galiausiai stipriai sumažins įmonės išlaidas ir, žinoma, poveikį aplinkai. Modernizavimas taip pat neturi vykti iš karto, galite pasirinkti strateginį požiūrį į modernizavimą, pasiskirstyti priemonių įsigijimą pagal prioritetus, kol galiausiai prieisite prie pilnos sandėlio optimizacijos.

Taigi, laikas veikti yra dabar, nes niekada dar nebuvo taip svarbu įgyti realiojo laiko žinių apie savo sandėlio operacijas. Tinkama sandėlio programinė įranga kartu su tinkamais aparatinės įrangos sprendimais leis jums pagerinti atsargų tikslumą ir padidinti darbo efektyvumą. Tai taip pat leis pasiekti maksimalų našumą, nes didėjant užsakymų kiekiams, didėja atsargų kiekiai.

Esant poreikiui ASPA komanda gali padėti visais sandėlio optimizacijos klausimais: nuo sandėlio valdymo sistemos iki šiuolaikiškos įrangos. Susisiekite su mūsų komanda info@aspa.lt arba tel.nr +37068669288 ir padėsime jums padidinti jūsų sandėlio efektyvumą!